Tuesday, September 13, 2011

SpeciAL eDitIoN: DiARy RaYa WaNiey I

Salam...


Dalam kesempatan nie, nak wish la kat uolls "Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin"...


banyak dapat duet raya???
aku bukan banyak menerima, tapi banyak memberi adalah...
biasalah kalau dah nama dah bekerja kan...
Alhamdulillah, tahun nie better lagilah dari tahun lepas coz raya tahun lepas pon aku dah bekerja tapi tyme tue tak dapatla nak menghulur kat parent banyak.. setakat mampu jela...


Ok.. proceed dengan title kat atas tue...

Raya Pertama
tak pegi mana2 pon... coz hari raya 1st, mak aku memang selalu buat open house.. kalau sape2 nak datang open house rumah aku, kena datang tyme raya first lah.. coz next2 day kami pi beraya pulak.. memang pintu rumah sentiasa tertutuplah..!! 
lepas semayang raya, pi raya kat rumah tok sat.. kampung belakang taman aku je... 
kami buat laksa.. letih jugak coz ramai jugak yang datang... TAPI... kawan aku sorang pon tak datang... hmmm.. takla sedih sangat coz memang tiap2 tahun macam nie... yang ramai nya sedara sebelah mak aku, kawan2 mak and kawan2 adik... so, akulah yang sentiasa ada kat dapur coz xde orang yang aku kena layan special pon kan.. juz kua kejap gi salam pastue terus masuk dapur balik... kawan2 pon xde yang datang... sedih tak.. sedih tak...????
kejap basuh pinggan, kejap rebus laksa lagi, kejap gi tambah kuih+lauk2 apa yang dah clear... pakai glamer2 masuk dapur.. haish.. hahaha...


l
lepas siap2, wajib posing dulu...







kat rumah tok nie.. tokwan smart tue, pakai spek hitam.. manager dia bagi... =)


tok wan dengan tok.. irfan ckp "tok malu".. hehehe....

p/s: actually entry nie dah lama kat draft.. dari raya ke-6 lg kot.. skg dah raya ke-14 dah pon.. tunggu lah sambungan nya nanti.. tapi xtau bila lagi aku jadi rajin.. silap2 nie la 1st and last.. hehehe...

omelan cik waniey: kat area sini xde sapa2 nak wat open house ke????






No comments: