Tuesday, June 21, 2011

JadUaL HujUNg MiNggU

Salam...


As uolls tau, weken baru nie I balik kampung...
So, schedule memang full lah.. heheheh.. 
Ingat balik nak rest kat rumah.. boleh lepak2 tengok Astro.. tido2 kat atas katil lama2.. tue sume hanyalah mimpi.. huhuhu..


sampai Kedah pukul10 mlm kat Sungai Petani.. eh.. hentian pudu dah chantek la.. 1st tyme aku menjejakkan kaki kat hentian yang baru nie.. fuyyoohh.. ala2 airport.. aku pulak yang macam sesat coz cari kaunter tiket tak jumpa.. coz sebelum nie, xsempat melangkah masuk pintu lagi dah ada orang jual tiket.. sekarang nie senyap je, nak beli tiket terus pegi kaunter kat 1st or 2nd floor ntah.. ruang menunggu pon dah ade aircond..


ari sabtu pulak pagi pegi Sg Petani.. beli tiket keretapi.. SP-Rawang.. senang.. takyah susah2 nak fikir cari bas, pastu komuter, pastu bas lagi balik Bkt Sentosa.. sampai rawang terus amek 1 bas balik rumah je.. mak awal2 pagi dah pegi rumah tok coz tok wat makan2 cket... yelah.. 2 orang cucu dia balik.. hehehe...


menunya adalah:
pulut durian.. yummy.. yummy... (sumber dr en.google.. xsempat snap gambar coz khusyuk makan sampai terlupa nak amek pic..tgk2 tinggal periuk je)

bihun soto.. ingat orang johor je ke pandai buat.. orang kedah pon pandai buat jugak.. (tapi bukan aku lah, mak aku.. hehehe) nie pon sumber google coz cam biasala.. bila melahap tak ingat ape dah..

tyme nie suma balik kampung.. cam raya pulak.. meriah rumah tok coz sume ada.. pakngah, maklang, makcik, maklong... mak jang 1 family je xde..

ahad pulak pegi Giant Kulim beli barang adik.. banyak gile dia beli.. biskut sampai 3-4 jenis.. twister orange.. keropok.. coklat.. megi.. kalah aku yang stay asrama dulu.. hari ahad hari western sedunia.. hehehe.. 

lunch..
McD Quarter Pounder with cheese.. nie aku punya...

McD Spicy Mac Chicken.. adik aku punya...
 dinner pulak....

set combo A.. 

x-meal set

side order: sundae 2 cups + fries large..

belanja tok + tokwan.. coz dorang tak pernah makan KFC.. bawakla dorang makan KFC.. tokwan cakap.. 'laaa.. awat beratoq.. depa tak mai amek order kat sini ka??'.. hehehe.. layan diri la tokwan... and mak + abah + adik pon ade jugakla..

isnin pulak.. pagi2 pegi rumah tok.. gi kait buah 'moktan' (rambutan).. nak bawak balik rawang... sekarang kan musim buah.. dok tunggu buah durian luruh.. xluruh2 lagi pon.. bau dah ada.. petang tue pulak pi hantar adik balik PLKN kat Rimba Taqwa Sik.. malam, berangkat pulang ke Rawang.. 

p/s: bila kerja rasa nak cuti.. bila cuti boring pulak kat rumah.. esok dah start kerja balik.. dah start busy lah.. mesti incoming bertimbun2 tyme aku cuti nie...

omelan cik waniey: balik kampung je mesti soalan cepumas tue keluar dari mulut makcik pakcik aku.. huh.. mentang2 pakcik pupu aku yang sebaya baru kawen last week.. cousin aku yang kawen bulan 2 baru nie pon dah pregnant.. tahniah.. tak lama lagi dapat la anak sedara.. bak kata adik aku tumpang anak sedara sepupu pon jadilah.. 

No comments: