Sunday, April 17, 2011

KisAH PaSaR MaLaM

Salam...


kelmarin ade pasar malam kat area sini.. 2 kali seminggu... sabtu & rabu.. pasar tani hari jumaat.. pasar malam sini lebih kurang cam pasar malam kat Serdang.. if sape2 tau la pasar malam kat Serdang tue camne.. 


Benda yang BEST bila ada dan pegi pasar malam adalah:

  1. banyak pilihan makanan.. sampai rambang mata tak tau nak beli ape.. last2, aku beli nasi lemak.. erk..
  2. senang nak parkir coz aku naik moto.. letak celah2 kereta je.. heheh..
  3. boleh cuci mata tengok shawls + baju2.. teringin nak beli tapi biasala aku.. kat mulut je cakap nak beli, tapi tangan tak bergerak amek duit pon... hahahaha..
  4. boleh balik kerja awal coz operator kalau ade pasar malam je dorang semangat buat kerja and akan habiskan production before malam... padahal hari sebelum tue, product yg sama je tapi makan masa sampai pukul 7-8malam.. bila ada pasar malam je, pukul 5-6ptg dah boleh settle sume.. dari pagi sorang-sorang tanya aku 'ini hari pegi pasar malam ka?'.. huhuh...
Benda yang TAK BEST bila pegi pasar malam:
  1. aku PALING TAK SUKA orang yang suka2 hati ja main block moto aku.. suka2 hati je parkir moto dia kat belakang moto aku.. susah kot aku nak kua.. huh.. tension.. aku punya la cari parkir yg chantek and berhati mulia tak block moto orang, nie orang lain yang datang block moto aku.. 
  2. nie pon aku TAK SUKA bila orang selalu tinggal bekas air dalam bakul moto aku.. ingat moto aku tue tong sampah ke... huh.. (baru terjadi tadi.. sampai kat moto je, jadi BENGANG)
  3. bila hujan sebab aku tak boleh singgah pasar malam.. heheh..
p/s: check plkn kat adik.. dia dapat kat Rimba Taqwa, Sik.. Selamat ber'PLKN' ya..!!!

omelan cik waniey: ohh.. minggu nie tersangat letih.. hari nie mau berehat2 di rumah saje.. and teringin nak makan gulai daging.. so, singgah pasar malam beli daging sekali.. thehe.. santan je tak beli lagi.. niat hati pagi nie nak pegi repair moto and then singgah beli santan.. =)

No comments: