Friday, December 24, 2010

KerAna Aku WaNitA

Salam...


Juz want to share... tertarik dengan kata2 nya......



kerana aku wanita

pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku



kerana aku wanita

ingin disayangi itu fitrah diriku



kerana aku wanita

mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki



kerana aku wanita

emosiku selalu mengatasi logik akalku



kerana aku wanita 

air mata teman setiaku



kerana aku wanita

sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi



DAN..



kerana aku wanita 

aku damba pertolongan darimu Adam



peliharalah bicaramu denganku

jangan bermain kata denganku
takut rosak hatiku



kerana aku wanita

akhlakmu ukuran dimataku



peliharalah akhlakmu dan imanmu

jangan kau burukkan darjatmu pada mataku
takut rosak thiqohmu



kerana aku wanita

maka peliharalah susunan kata-katamu



kerana aku mudah terasa

namun aku bukan lemah
sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar



kerana aku wanita

peliharalah dirimu dari mencemuhku



saat titisan jernih mengalir dari mataku

kerana itu cara untukku
meluahkan perasaanku
supaya hatiku tenang kembali



kerana aku wanita

aku memang sangat peka



maka fahamilah kecerewetanku ada sebabnya


WAHAI ADAM,

kalau kau sangka berpakaian selekeh itu 'cool',
hakikatnya kau begitu jelek pada pandangan kami.


andai kau rasa 'usha' itu tanda kejantanan,

darjat mu telah jatuh pada pandangan kami



jika kau fikir hidup membelakangkan agama itu kemodenan,

maka tiada lagi hormat untukmu dari kami. 

(sumber: sini)

p/s: saja feeling2 di t/hari jumaat nie... hahahaha... 

nota kaki: hati perempuan nie lembut... so, jagalah tingkah laku dan perkataan mu adam... b'coz disebabkan kata2 itu, dapat mengguris hati seorang wanita... walaupon dia memaafkankan mu, tetapi pasti ada secalit kelukaan + kenangan disitu... so, tolonglah jangan sakiti kawan saya lagi... -__-

1 comment:

cik peah said...

love this damn much. hehek.