Sunday, April 18, 2010

Innalillah..

Salam...

Innalillah.. Semalam korang ade dgr x tentang pemergian salah seorg artis kte ke rahmatullah, Achik Spin.. Tak sangka kematian dia begitu tragis.. lgpon dia stil muda and anak dia pon kecik je lg.. 

    

Achik ngan Nana.. dorang kan selalu berduet dua.. bru2 nie kan dorang ade wat lagu baru..

17/04/2010 8:42pm
SEREMBAN – Artis terkenal yang juga vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin, 28, meninggal dunia dalam satu kemalangan ngeri di KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd. (Lekas) dekat sini petang ini.
Allahyarham, yang berada di dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) yang terbabas dan terbakar, meninggal dunia di tempat kejadian.
Pada masa ini, polis dan anggota bomba masih lagi berada di lokasi nahas dan difahamkan mayat Allahyarham akan dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar di sini malam ini.
Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Polis (ASP) Abd. Halil Abd. Hamzah mengesahkan kejadian tersebut. – Utusan

klik sini utk lebih lnjut xplanation

Ustaz kat sekolah selalu cakap, kematian nie xkira sapa2 or umur berapa and tak mengikut darjat... So, dari sekarang kte mesti kena prepare untuk bykkan lagi amalan2 kte utk di bawa ke sana.. terasa takut bila fikir sal mati.. xtau amalan kte slma nie Allah terima tak.. and cukupkah amalan kte nie jika tetiba Allah tarik nyawa kte skrg??? bersediakah kte??? sama2 la kte amek pngajaran and beringat akan kematian itu pasti..huhu... 
renung2kanlah...
Al-Fatihah utk arwah Achik Spin....

p/s: beribadat la seperti anda akan meninggal esok dan bekerja la seperti anda akan hidup 100tahun lg..


No comments: