Thursday, February 18, 2010

:::..pertemuan... perpisahan.. adat kehidupan..:::


Salam...


tadi kuar ngan kwn2 skol... gi umah pengantin baru; nurul & naza.. lepas tue singgah Giant or nma glamor Landmark Centre.. niat nk tgk wayang, tapi tiket sold out.. huhu.. so, ktorang pusing2 je kat situ.. gi makan2 kt pizza hut.. pdhl kat umah nurul & naza dh mkn, bihun sup.. nurul buat.. (^___^).. hope dorang bahagia hingga akhir hayat.. naza, jaga nurul baik2 tau.. heee.. dorang nie member sek, dari form1-form 5 same kelas ngan aku..






asal siang je, kua.. asal kua je siang.. so, mlm2 kena la berjaga wat asignment yang melambak nie.. tue pon bukn wat byk sgt pon, menyembang ngan adik je lebih.. cam byk citer plak..


tadi adik ade gna lptop.. ntahla dia search ape ntah.. tengok2 dia ada salin kt buku sumthing.. dye jmpa wbsite mn ntah, ad cm kata2 best.. (nk tau baca la kat bwh nie).. dye nie memang, dapat laptop kt dye, suka btul cari page jiwang2 nieh.. haish... aku pon kidnapla ayt2 nie kat blog aku.. heee..


Pertemuan menghadiahkan kita kasih sayang
Jika cinta satu pasti bertemu
Ia tidak ternilai
Kerana antara hati kita
Tiada antaranya lagi
Yang ada hanya cinta kasih Ilahi
Kita berpisah hanya sementara
Kerana pertemuan bukan milik kita
Jasad dan suara berjauhan sentiasa
Namun cinta abadi
Biar berpisah selalu menderita
Kerana syurga menagih ujian
Sedang neraka dipagari oleh nikmat
Bertemu tidak jemu
Berpisah tak gelisah
Bicara kita adalah bicara sufi
Tanpa suara dan kata-kata
Kerana penghubung kita adalah suara hati
Bertemu berpisah karena Allah…






kt bawah nie aku yg cari (sja2 search, hilang kan ngntuk di mlm2 yang syahdu nie, sume dah masuk tdo).. aku selalu berpegang pada 1 prinsip nie; 'pErEmpUaN yAnG BaIk AdaLaH uNTuK LeLakI YaNg BaIk'.. korang setuju x? if aku terpikir psl jodoh nie, aku mesti akan ingat ayat nie.. So, xkisahla xde sape2 lg kan.. hoho.. lgpon stil young.. hoho.. yeke???(adakah aku nie tergolong dlm kump baik??? knfius2.. ikut korang la nak decide aku nie msuk golongan mn..) 

firman Allah yang bermaksud: Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji. Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. [Surah al-Nur, ayat 26]

Maksud “baik” dalam ayat di atas merujukan kepada sifat secara keseluruhan yang menonjol pada diri seseorang seperti kejujuran, kesopanan, kerajinan, banyak melakukan amal shalih dan sebagainya. Namun sebagai manusia, di celah-celah kebaikan yang banyak menonjol akan tetap ada kekurangan. Maka kekurangan dan kelemahan ini tidak membatalkan kebaikan mereka yang banyak, sebaliknya menjadi cabaran untuk memperbaiki dirinya.

p/s: thanx to adik a.k.a syuhadah (hehehe) coz jd ketua for tis event.. aimi, syat n epon thanx gak coz jd kua ari nie.. best2.. and lastly thanx to tuan rumah; naza and nurul (sedap bihun sup tadi... heeee...memang ngah lapo pon)  - cam bg ucapan pas dpt anugerah plak..(heee... pasan2) 

No comments: